zaterdag 21 december 2013

Van Fort Myers naar Beringe.

Helaas, onze vakantie zit er op. Na het gratis ontbijt in het hotel hebben we op de kamers onze koffers ingeruimd en gewogen. Er was nog wat plek en ook zaten we nog niet aan de 23 kg. Er konden nog wel wat M&M's bij. Op naar de Walmart dus. We hebben even een tussenstop gemaakt bij de Publix om deze te vergelijken met de Walmart. De Publix is opgeruimder en wat netter dan de Walmart, maar ook duurder. Verder doorgereden naar de Walmart en op naar de snoepafdeling. We gingen met 8 verpakkingen M&M's naar de kassa (2 grootverpakkingen zijn  voor oud en nieuw, dan vertegenwoordigen wij het land Amerika ;-)). Het meisje achter de balie moest er wel om lachen. En dan weet zij niet eens wat we al in onze koffers hadden zitten, haha. De auto hebben we nog even volgetankt en vervolgens zijn we doorgereden naar het vliegveld. Daar de auto weer ingeleverd. Alles was o.k.. Op het afschrift staat dat we  1505 mijl = 2408 km hebben afgelegd met de Chevrolet deze vakantie. Ook de auto ga ik missen. Die rijdt toch wel erg fijn en trekt lekker snel op. Daar heeft onze Skoda veel meer moeite mee. Ook het automaat rijden is toch wel prettiger als schakelen. Op het vliegveld konden we al inchecken om 12.15 uur. Gemakkelijk, want dan hoef je niet meer de koffers (vol M&M's) mee te slepen. De douanecontrole ging ook prima. Werner werd goed gecontroleerd. Er is hier gratis internet op het vliegveld. Wij zijn van mening dat dat op alle vliegvelden zou moeten zijn in deze tijd. Verder is het hier weer lekker rustig. Een prettig vliegveld. Bij de Burger King heb ik nog een ceasarsalade gegeten en Werner wat frietjes. De voorlopig laatste Starbuckskoffie is ook op en daar heb ik extra van genoten. Gelukkig hebben we thuis de M&M's nog...

Het vliegtuig vertrok netjes op tijd.

Helaas was het geluid van mijn t.v.schermpje stuk. De stewardessen hadden het druk en na een uur durfde ik pas voor een nieuw schermpje te vragen. Verder verliep alles voorspoedig. Het avondeten bestond uit kip of pasta. 't Was te eten, maar we hebben vaak lekkerder vliegtuigvoedsel gehad. We hebben weinig turbulentie gehad en Werner heeft zelfs wat kunnen slapen. De tijd ging wel vlot voorbij. Op het vliegveld hebben we wat langer dan gebruikelijk moeten wachten op onze koffers. Alle M&M's zaten er nog in (ook na de inspectie van Werners koffer). De Skoda ingeladen en weer terug naar Beringe. De auto startte zonder problemen. Ik moest wel weer even wennen aan het schakelen (2 keer afgeslagen en een tijdje in z'n 3 op de autoweg gereden). Na een uurtje rijden waren we om 9.00 uur weer thuis. Mam had de boel weer gezellig versierd in kerstsfeer. Ze had broodjes met beleg gekocht en er stond een lekkere eigengemaakte, verse herfstcake op het aanrecht. Pap had een mooie kerstboom gemaakt van pallethout. Fijn thuiskomen weer!

De koffers zijn weer leeg, alles wat er in zat is opgeruimd, de post is bijgewerkt, er is bijgepraat met de ouders en buren en het blog is nu afgerond. Het zit er weer op. We kunnen terug kijken op een zeer geslaagde vakantie! We hebben alleen nog lang niet alles gezien en gedaan in Florida. Er is ook zoveel te beleven. Wie weet, volgt er wel een nieuw blog in 2014...
We vonden het fijn om onze reis met jullie te delen. Nogmaals bedankt voor de reacties! Kei leuk dat jullie de moeite genomen hebben om te reageren! We wensen iedereen fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2014 toe!!

1. Welkom thuis !!
    Was weer erg leuk jullie belevenissen te kunnen volgen. Ik zou zeggen, volgend jaar gewoon weer !! ;-))
    Groetjes en tot gauw.

1. Bedankt. En volgend jaar weer..... tja. We moeten eerlijk bekennen dat we het er wel al over hebben gehad. Je hoort en ziet het wel of er een brenwen2014.blogspot.nl komt.

Verwijderen
  2. Welkom thuis alvast, en bedankt voor de blog! Nooit gereageerd maar heb elke dag gelezen, en heb genoten van de prachtige foto's.

3. Goede vlucht!!...en ook dank voor jullie mooie verslagen en foto's...wij gaan een dagje later terug (morgen)..en hebben een erg dubbel gevoel...fijn om je naasten weer te zien...maar het had ook nog wel langer mogen duren......maar aan al het leuke komt een eind...ik sluit volgende week nog wel af met een verslag van onze laatste week Aruba. Ga jullie goed!! Rita en Erik,

1. We herkennen het dubbele gevoel, maar we kunnen, net als jullie, weer terug kijken op een hele mooie en leuk tijd. Jullie ook de beste wensen!

4. Hoi Werner en Brenda,

Wat een verhalen weer allemaal over jullie geweldige reis. Kom goed thuis en rust maar lekker uit.
    O ja, we hebben tegenwoordig ook Ticket to Ride, maar dan van Europa. (Sinterklaascadeau)
    We horen wel wanneer jullie bijgekomen zijn van de reis.

Groetjes, Peter, Patricia en Liang

1. Jullie horen zeker binnenkort weer van ons! Op naar een nieuw jaar waarin de strijd om de dorpjes, stadjes, ridders en de metropolen weer los kan barsten. Leuke, nieuwe aanwinst hebben jullie trouwens gekregen van de Sint. Wij melden ons bij deze aan als vrijwilligers om dit spel met en bij jullie te komen testen.

Verwijderen
  5. Het was ons een waar genoegen om met jullie mee te mogen genieten. Over 7 weken mogen we zelf weer. :)

1. Ooooh, leuk vooruitzicht hebben jullie!! We hebben de link naar jullie website gevonden en gaan jullie volgen hoor! Veel plezier met de verdere voorbereidingen!