woensdag 18 december 2013

Van Orlando naar Fort Myers.

Vanmorgen voor het laatst dit jaar gegeten in het hotel. We gaan het missen. Het personeel is hier hartstikke aardig, de kamers zijn schoon en de ligging is centraal van alle activiteiten in en rondom Orlando. Het uitchecken ging voorspoedig en zo waren we even na tienen weer op weg naar onze volgende en laatste bestemming deze vakantie. De tank weer even gevuld en aan een stuk doorgereden. Het was een vrij saaie weg met veel stoplichten. Het laatste uur was wel fijn rijden. Het was toen erg rustig op de weg en de omgeving was werd mooier (meer natuur, minder winkels en woonwijk).

Even na 13.00 uur arriveerden we bij het Hampton Inn in Fort Myers. We konden meteen onze kamer in. Een hele mooie kamer! Ook de badkamer is meer dan prima. Op de kamer in Key West na, de mooiste kamer die we deze vakantie gehad hebben. Deze kamer is wel twee keer zo duur als die in Orlando en de kamer in Key West was drie keer zo duur per nacht. We hebben er de koffers neergezet en zijn toen doorgereden naar het Six Mile Cypress Slough Preserve. Dit is een natuurgebied waar je over een houten wandelpad doorheen kunt wandelen. Het hele pad is ongeveer 2 km. lang. Een mooi gebied. Je hoorde de vogels en hier en daar wat ritselen, maar we hebben niet zo heel veel dieren gezien. Waarschijnlijk vonden ze het ook warm. We hebben er ons ruim twee uur vermaakt.

Daarna nog naar de Walmart geweest. Hier hebben we nog wat M&M's gekocht en zo. Het aanbod aan boodschappen wat ze hier hebben, ongelofelijk. Wat zou ik graag zo'n winkel met dit uitgebreide assortiment bij ons in de buurt willen hebben! De AH-XL komt echt nog bij lange na niet in de buurt. We hebben ons laatste diner genuttigd bij Texas Roadhouse. Hier waren we nog nooit geweest, wel al veel goeds over gelezen. Wat een geweldig restaurant is dat zeg! Lekker eten, niet duur en de sfeer is er helemaal super! Het interieur is geheel in westernstijl. Er klinkt vlotte countrymuziek en om de drie kwartier gaat het personeel line-dansen. Je kunt er zoveel pelpinda's eten als je op kunt en de schil mag je gewoon op de grond gooien. Je krijgt vooraf warme zoete broodjes. Bij de hoofdgerechten mag je zelf 2 bijgerechten kiezen. Er waren ook jarigen in het restaurant. Daar werd een zadel voor neergezet. De jarige moest hierop plaatsnemen en iedereen feliciteerde de jarige door toepasselijk JEEEEHAAA te roepen. Een feestelijke laatste maaltijd hier dus. Werner had Fall-Of-The-Bone Ribs. Hier is niks van gelogen. Werner hoefde deze maar aan te raken en het vlees viel er al vanaf. Ze waren nog lekker ook. Ik had de Grilled BBQ Chicken. Ook deze was erg lekker. Rond 20.00 waren we weer op onze kamer. Toen zijn we gaan werken aan dit blog. Morgen moeten we de auto nog voltanken en inleveren. Om 16.05 vertrekt het vliegtuig volgens de planning. Dan moeten we dus om 13.00 inchecken. Hadden we al geschreven dat we nog helemaal niet naar huis toe willen?. Morgen zullen we waarschijnlijk geen blogbericht maken. Dit zien jullie wel verschijnen als we weer terug in Nederland zijn.

1. Wat hebben jullie een mooie vakantie gehad!!!

1. Dat hebben we zeker! Het was genieten tot en met de laatste dag! Heerlijk!

Verwijderen
  2. Poeh, dat was me toch een mooie reis die jullie gemaakt hebben!
    En wat heb ik ervan genoten om iedere morgen jullie blog te lezen en al die prachtige foto's te bekijken!
    Geweldig!

1. Bedankt voor je leuke reactie! Fijn dat je hebt mee kunnen genieten van de reis!
      Het is ook een van de redenen van het bijhouden van het blog, dat we andere mensen een beetje "mee kunnen nemen met ons".

Verwijderen
  3. Leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn over Texas Roadhouse.
    Jammer dat de vakantie er op zit , ik kan goed begrijpen dat jullie nog niet weg willen.
    Alvast een goede terugreis.

1. Ja, de Texas Roadhouse hoort nu ook bij onze favorieten, net als Olive Garden en TGI Friday's. Dit waren toch wel de uitschieters deze vakantie. We hebben echter nog lang niet alle restaurants bezocht, die we graag wilden bezoeken. Ach, hebben we weer een goede reden om nog eens terug te gaan, toch?!